ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΑΞΗΣ | 5131492 |
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΑΞΗΣ | ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΛΙΜΕΝΑΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥΜΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ |
Π/Υ ΕΡΓΟΥ(ΕΥΡΩ) | 390.275,96 |
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (ΕΥΡΩ) | |
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ |
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | 2813412503 |
ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Αντικείμενο της παρούσας είναι η εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για την αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού Χερσονήσος – Μάλια (μήκους 5,8 km) της Παλαιάς Εθνικής Οδού (ΠΕΟ) Ηρακλείου – Αγ. Νικολάου, με σκοπό την αποτελεσματική διευθέτηση της τοπικής και υπεραστικής κυκλοφορίας και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων.
Η περιοχή μελέτης βρίσκεται στο Δήμο Χερσονήσου, Δ.Ε. Μαλίων, Δ.Κ. Μαλίων, Δ.Κ. Μοχού. Τα προς μελέτη έργα θα αρχίζουν 450 m ανατολικά από το πέρας του Σχεδίου Πόλης του Λιμένα Χερσονήσου και θα τελειώνουν στα δυτικά των Μαλίων.
Στο υπόψη οδικό τμήμα, η ΠΕΟ έχει πλάτος καταστρώματος περί τα 9,0-10,0 μ και διέρχεται εντός του Σχεδίου Πόλης Σταλίδας και τις προγραμματισμένες επεκτάσεις αυτού. Το ανάγλυφο της περιοχής είναι από πεδινό έως λοφώδες. Στο μεγαλύτερο μήκος αναπτύσσεται παράπλευρο δίκτυο (συνολικού μήκους περίπου 9,7 km και πλάτους 4-6 m) είτε ασφαλτοστρωμένο είτε σκυρόστρωτο το οποίο συμβάλλει με την αρτηρία (ΠΕΟ) σε αρκετές θέσεις με επισφαλή τρόπο. Δεν υπάρχουν έργα αποστράγγισης του καταστρώματος της οδού και είναι ανύπαρκτες οι θέσεις ασφαλών αναστροφών.
Η υφιστάμενη διατομή της ΠΕΟ είναι με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και πλάτος καταστρώματος κυκλοφορίας περί τα 10 m. Στα αστικά τμήματα δεν υπάρχουν πεζοδρόμια. Σημειώνεται ότι μέσω της ΠΕΟ και του παράπλευρου διακινείται και σημαντικό ποσοστό τουριστικών λεωφορείων για την εξυπηρέτηση του τουριστικού παραλιακού μετώπου.
Η νέα τυπική διατομή της ΠΕΟ και του παράπλευρου δικτύου θα προταθεί από τον μελετητή μετά από πλήρη και εκτενή τεκμηρίωση κατά το στάδιο της Προωθημένης Αναγνωριστικής Μελέτης Οδοποιίας λαμβανομένου υπόψη του των κυκλοφοριακών συνθηκών και αναγκών, των τοπικών συνθηκών, του διαθέσιμου ελεύθερου χώρου, της εφαρμοσιμότητας της λύσης, της οικονομικότητας των κατασκευών, των ρυμοτομικών γραμμών κτλ. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στον τύπο της διατομής στα αστικά τμήματα.
Προτείνεται η εφαρμογή τυπικής διατομής β2σ για την ΠΕΟ και ε2 για το παράπλευρο δίκτυο (σύμφωνα με την Εγκύκλιο 41/2005, την Εγκύκλιο 14/2007 της ΔΜΕΟ και τις ΟΜΟΕ).
Η β2σ έχει πλάτος καταστρώματος 11,00 m με 2 λωρίδες κυκλοφορίας καθαρού πλάτους 3,75 m.
Η ε2 έχει πλάτος καταστρώματος 6,50 m με 2 λωρίδες κυκλοφορίας καθαρού πλάτους 3,00 m.
Ως προς την τυπική διατομή στα αστικά τμήματα προτείνεται η εφαρμογή μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και πλευρικές διαμορφώσεις ανάλογα με τον διαθέσιμο ελεύθερο χώρο
Επίσης, η ΠΕΟ στο προς εξέταση οδικό τμήμα:
α) διέρχεται με τεχνικά από τοπικά ρέματα μικρών λεκανών απορροής, τρία εκ των οποίων έχουν οριοθετηθεί (ΦΕΚ 1090Δ/2002). Πρόκειται για τα ρέματα περί τις χ.θ. 2+150, την χ.θ. 2+750 και την χ.θ. 3+630
β) δεν προσεγγίζει περιβαλλοντικά προστατευόμενες ζώνες ή αρχαιολογικές ζώνες.
Περιοριστικός παράγοντας ως προς την αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου είναι: α) η διέλευση της ΠΕΟ μέσα από το Σχέδιο Πόλης της Σταλίδας. Σύμφωνα με το εγκεκριμένο Σχ. Πόλης εκατέρωθεν της ΠΕΟ προβλέπονται οδοί πλάτους 6,0 m β) ο περιορισμένος διαθέσιμος χώρος ανάπτυξης των νέων έργων στα αστικά τμήματα, σημειώνεται ότι η υφιστάμενη ζώνη απαλλοτρίωσης έχει μέσω πλάτος περί τα 25 m γ) στα τμήματα εκτός οικισμών υπάρχουν σημαντικές κατασκευές εκατέρωθεν της οδού και δ) η υψηλής αξίας γης στην περιοχή.